Mayıs 20, 2009

MERCIMEK KOFTESI

Merhabalar,
Mercimek koftesini herkes sever sanirim.Marul ile durum yapilarak.Hele birde benim gibi eksi delisi ise, kisi,of offf , icine oyle bir sikarimki limonu...Napiyim bende oyle seviyorum.Hatta en olmuyacak en alakasiz yemeklerin icine bile limon sikarak yerim ben. Bir defasinda (onceden ) calistigim yerde , yemek yerken her yemegin icine limon sikardim en sonunda etraftan tuhaf tuhaf baktiklarini hissettim.Bir abla da bana " kizim gozlerini mahvedersin, o kadar limon yenirmi" demisti.Hatta bir oturmada 6 tane limonu, portakal yer gibi yedigimi hatirliyorum.Galiba sizinde disleriniz gicirdadi benim gibi.Neyse ben tarifime geceyim en iyisi dimi..



Malzemeleri;

2 su bardagi kirmizi mercimek

1 su bardagi ince bulgur

Orta boy sogan

2 ser kasik domates ve biber salcasi

Bir demet taze sogan

Bir demet maydonoz

veee limon:))


Yapilisi;

Mercimegi , 3,5 su bardagi su ile iyice hasladim.Ocaktan alinca bulguru icerisine ekledip, tencerenin kapagini kapattim bulgurun sicagi ile sismesi icin.

Soganlari yemeklik dograyip, biraz fazla siviyag ile kavurdum.Icerisine 2 dis ezilmis sarimsak ekledim ve salcalari ilave edip, onlarda 2 dk kadar kavrulunca, ocaktan alip, mercimegin icine ekledim ve elimle yogurdum. iyice yogurduktan sonra, 2 adet limonu,tuzu ve kirmizi biberi ekledim tekrar yogurdum.En son dogranmis taze sogan ve maydonozlarida ekleyip, sekil verdim.

Fotografta fazla albenisi yoktu acele ile cektigim icin , ama lezzeti harika idi..


Pazartesiden beri kucuk kizim Ceren hastaydi.Sali gunu doktoruna goturdum , faranjit olmus, ilaclarini aldik ates dusurucu ve bogaz surubu.Ilaclarini duzenli aldigi halde,3 gunden beri atesi 39 dan asagi inmiyordu.En son dun butun gun atesler icinde kalinca, aksam da atesi 40 a cikinca bizde hastaneye goturduk.Tabii acil bolumu yine kalabalikti .3 saat sonra muayeneye alinabildik.Bayagi sarsilmisti yavrucugum.Sonra idrar ve kan tahlilleri derken, 9 da girdigimiz hastaneden gece 3 te cikabildik.Eve geldigimizde bile atesi 38 di hala, hastanede ilac vermelerine ragmen .Ilk defa boyle oldu. 3 gun boyunca ne gece ne gunduz atesi hic dusmedi. Faranjit ile beraber bir mikrop daha kapmis.O virus vucuttaki atesi surekli yukselltigi gibide dusmesine izin vermiyormus ve verecekleri ne antibiyotik, nede serum var.Sadece ates dusuruculer verebiliyoruz.Zaten en son 6 gune kadar boyle oluyormus bizde 4 gunu atlattik.Bu yetmezmis gibi birde kulaklarinda pislik tikanmasi varmis. Bu sabah ayrica birde onun icin hastaneye tekrar gittik doktorun direktifiyle neyseki onda acil bir durum yokmus.Bugun biraz iyi, atesi helesukur dustu.Sabahtanda, istahla birseyler yedi.Atesi dusmedigi icinde benim tabii korku ile beraber sinirlerim bayagi bozuldu.Sabah alakasiz aglama krizlerine girmistim hastanede, tabii kizimin yani sira baskacada sorunlar olunca hayatta...


ooffffff hele sukur korkulacak birseyle karsilasmadik.Tabii blogumla ilgilenemedim 1 kac gundur. Simdi kizlar cizgifilme bakarken bende daha once yayinlamak niyetiyle kenarda beklettigim mercimek koftemi yayinlayayim dedim.


Bu bahar, cok tehlikeliymis gercekten..


Hoscakalin....